Ez a "verseny" a forma, a funkció, a tartalom és a stílus újbóli felfedezése, a fiatal tehetségek képességeinek próbatétele az új Mercedes-Benz GLK középpontba állításával.
– Mivel a pályázat multidiszciplináris, így kerültek a tíz főből álló csapatba a formatervezőkön túl animációs és építész területről is hallgatók, illetve tanárok – mondta Püspök Balázs, a projekt vezetője, a MOME Formatervező Tanszékének adjunktusa. – A pályázat lényege az volt, hogy a Mercedes GLK-t egy vizuális térbe álmodjuk meg. Meglehetősen nagy szabadságot engedtek a pályázóknak, az egyetlen kikötés az volt, hogy az installáció olyan jellegzetes legyen, akárcsak a Mercedes GLK maga.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem csapatának speciális kiállítási tervében a virtuális és fizikai tér kapcsolódik össze. Céljuk, hogy aki ebbe a térbe belép, egy valóságnak hitt álomba csöppenjen. A projekt szponzoraként, a Visual Power nyújtott technikai segítséget a különböző effektekhez, interaktív animációkhoz, melyek szintén erősítik az álomhatást. A magyarok installációjában a Mercedes GLK körül cikázó hatalmas fémvázakon áttetsző vásznakat feszítettek ki. Ezekre a vásznakra, valamint magára az autóra vetítik az interaktív animációt. A kiállítóteret körülvevő paravánoknak is aktív szerepet szánt a MOME tervezőcsapata, tipografikus kompozíciókkal, idézetekkel teszik még hangsúlyosabbá az álom illúzióját.
A magyar design-csapat meghívása már önmagában is nagy elismerés, a legjobb installációért járó pénzjutalom mellett azonban a győzelemmel kivívott nemzetközi rang is igen jelentős, így érthető, hogy a MOME tervező csapata nagy reményekkel indul a 2008. szeptember 23-i versenyen Stuttgartban. A pályázat eredményhirdetését követően 2008. október 10-én a design-versenyen induló alkotásokat Milánóban is kiállítják. A győztes installációt 2009 januárjában tekintheti meg a nagyközönség.
(BrandTrend)