A napilap szeptember 24-én 600.000 példány megjelenésével koronázza meg a jubileumi évfordulót.
"A Metropol számára az elmúlt 10 év a folyamatos fejlődésről szólt" – nyilatkozta Hivatal Péter, a lap igazgatója. 2A lap 1998-as elindulása óta mára a legnagyobb és leggyorsabban növekvő újsággá vált, példányszáma 340 000-re emelkedett, közel 700.000-en olvassák országszerte, piaci részesedés alapján pedig a magyar sajtópiac vezető médiumává vált" – mondta el a lapigazgató.
A Metropol szerint, hazai sikerességét a folyamatos innovációinak és kreativitásának köszönheti. "A Metropol számtalan és folyamatosan megújuló kreatív hirdetési és marketingmegoldást kínál a hirdetőknek" – mondta el Rubos Krisztina, a Metropol marketingigazgatója. "2008-tól pl 13 időszakos mellékletet hoztunk létre, és beindítottuk itthon is a tíz országban működő egyedi online közvélemény-kutató rendszert, a Metro Life Panel programot, amely kampányhatékonysági vizsgálat esetén, egy nagyon hatásos eszköz" – emelte ki Rubos Krisztina.
A Magyarországi kiadó a 10-ik évi jubileumi esemény alkalmából különleges promóciókkal és nyereményjátékok sorával ünnepelt együtt az olvasókkal és üzleti partnerekkel. Ennek okán egész éven át tartó promóciókat és nyereményjátékokat hozott létre, amely részeként elindította a Metropol promóciós website-ját, a Metro10.info-t és létrehozta az üzleti partnereinek szóló, információkkal folyamatosan frissített Metrobusiness.hu ügyféloldalt is. "A Metropol mindig is a modern gondolkodásával és kreatív megoldásaival tartotta meg vezető pozícióját. A napilappiac reklámbevételéből mára 28%-os részesedést tesz ki, médiapiaci súlyánál fogva pedig szinte valamennyi országos kampányból kihagyhatatlan. Szeptember 24-én, a 10 éves évfordulónkat pedig 600.000 példány megjelenésével tesszük emlékezetessé metropolita olvasóink és hirdetőink számára" – mondta el a marketingigazgató.
A Metropol 1998-as indulása óta számos almárkát hozott létre. Indulásakor megszervezte a Club Metro olvasói hűségklubot, elindította saját online portfólióját (metro.hu, metroutazas.hu, metroallasles.hu, metrokonyvtar.hu, metroingatlan.hu, palyafutas.metro.hu) később létrehozta üzleti partnereinek a Metrobusiness.hu-t. A 2001-es évre országos napilappá nőtte ki magát, 2005-től pedig már összesen 23 magyar vidéki nagyvárosban érhető el, és még ugyan ebben az évben Superbrand elismerésben részesült Magyarországon. 2006 szeptemberében elindította a Metro Könyvtár sorozatát, amely minőségi irodalmat biztosított mindenki számára elérhető áron, 2008-tól 13 időszakos mellékletet hoz létre, és még idén beindult itthon is a tíz országban jelen levő nemzetközi online közvélemény-kutató rendszer, a Metro Life Panel program.
A Metropol célja a jövőben is az, hogy vezető napilapként pozícionálja magát a nemzetközi és magyar piacon, és minden üzleti paramétert tekintve az első helyen szerepeljen. Ezért a Metropol további fejlesztésekbe kezd mind a nyomtatott, mind az on-line tartalmat illetőleg. A fejlesztések a terjesztési rendszert és példányszámot is érintik, annak érdekében, hogy a Metropol még több olvasóhoz juthasson el nap, mint nap.
(BrandTrend)