Tiltás alá esnének az olyan esetek is, mint Eva Herzigova megjelenítése a Wonderbra hirdetésében, vagy a Diet Coke meztelen felsőtestű munkása. "A reklámokban is megjelenített nemi sztereotípiák megfosztják attól a nőket, férfiakat és gyerekeket, hogy megmutathassák, milyenek valójában, hiszen személyiségük leszűkül az előre meghatározott és mesterséges szerepekre, amelyek gyakran megalázóak mindkét nemre nézve" – mondta el Eva-Britt Svensson, svéd EP képviselő, a női jogokat védő bizottság tagja.
Az új szabályozás céljaival mindenki egyetérteni látszik nagy vonalakban, ugyanakkor annak szigorúságát sokan túlzónak ítélik, ráadásul számos országban már most működik olyan szakmai szervezet, amely figyeli a hasonló, károsnak vélt megjelenítéseket. A britek egyenesen rugalmatlannak, gyakorlat idegennek nevezik a tervezetet.
(www.mediainfo.hu)