A vállalatcsoporton belül a Rafinanz egy évvel ezelőtt az Airport Promotion Agencies (APA) egyetlen kelet-európai tagja lett, amelynek keretein belül idén erőteljes nemzetközi terjeszkedésbe kezdett.
A Rafinanz 1999-ben kötött szerződést a Heinemann Magyar Duty Free Kft-vel (a BUD travel retail üzemeltetője), melynek azóta kizárólagos promóciós partnere. Az együttműködés során szerzett tapasztalatok, valamint a Heinemann nemzetközi hátterének segítségével az APA felfigyelt a Rafinanzra.
Az immáron APA tag Rafinanz az elmúlt egy évben több szerződést teljesített és bonyolít folyamatosan a kelet európai régióban. A budapestin kívül több repülőtéren folytathatja a BUD-on már sikerrel kivitelezett promóciókat is. Ilyenek voltak a prágai reptéren idén folytatott Bacardi és BAT promóciók.
A cég óriási sikerként könyveli el továbbá, hogy a szintén APA tag Blackjack Promotion-nel vegyes vállalatot hozott létre a London Heathrow, Gatwick és Stansted reptereken folyó promóciók lebonyolítására. A közös projektben naponta átlagosan 30 hostess dolgozik olyan ügyfeleknek, mint a Dior, a Coty, a Bobby Brown, a World Duty Free, a Chanel, a Victoria Secret, az Armani valamint a L’oreal.
Az APA tagság nagy lehetőség a vállalat csoport számára, az ebben rejlő potenciál kiaknázása azonban új vállalati struktúrát is igényel. A cégcsoport vezetőinek jövőbeni munkamegosztása értelmében mostantól a nemzetközi terjeszkedés (elsősorban hostess, Btl és marketing-logisztikai területen) Simonidesz Csabához, a cég alapító-társtulajdonosához tartozik, aki a Rafinanz International vezetőjeként felel a területért.
Soós Zoltán fő feladata – a szolgáltatások színvonalának folyamatos növelésén, illetve a profit maximalizálásán túl – a szerteágazó tevékenységet folytató vállalatcsoport átalakítása, átszervezése. Soós elmondása szerint: „Teljes körű tevékenységet végzünk, melyeket szeretnénk külön vállalatokba csoportosítani, úgy, hogy a cégek közötti kapcsolódás megmaradjon. A vállalatcsoport átalakítása folyamatosan zajlik majd. Különösen nagy figyelmet kívánunk fordítani arra, hogy a kis és nagy vállalatok előnyeit ötvözzük. Nem szeretnénk rugalmasságot vesztő klasszikus nagy vállalati modellt felállítani, ugyanakkor a nagyvállalatoknál szerzett tapasztalataim kamatoztatásával egy jól szervezett, képzési rendszereket, dolgozóinkban fellelhető tulajdonosi szemléletet, felelős vezetőket felsorakoztató cégcsoportot fogunk irányítani.”
A POP-Rafinanz csoport magyarországi ügyfelei között sok olyan multinacionális vállalat szerepel, akik teljes körű értékesítés támogatásnak nevezett szolgáltatást kapnak, a referenciák között többek megtalálható az Unilever, a Zwack, a Kraft Foods, az Imperial Tobacco, a Mars, a Wrigley, a Sió-Eckes, összesen közel 100 ügyfél.
Danubius Rádió: stratégiai megállapodás
Ezzel egy időben stratégiai megállapodást kötött a Danubius Rádió és a POP Hungary Zrt. – Rafinanz Kft. cégcsoport. A megállapodás lényege, hogy a POP Hungary és a Rafinanz ügyfeleinek rádiós promóciókat ajánl. A rádió cserébe a POP-Rafinanz csoport hosstess- promóciós- és rendezvényszervezési szolgáltatásait veszi igénybe.
A Danubius – részben Soós korábbi kezdeményezésére – egyre inkább keresi az együttműködést a BTL ügynökségekkel, hiszen a promóciókhoz jól használható a rádió.
„Senki sem tudja jobban, hogy milyen kiegészítést tud nyújtani egy BTL kampány mellé a rádió, mint egy volt rádiós. Az általunk nyújtott teljes körű szolgáltatásban akkor kap szerepet a Danubius, ha ez jót tesz az adott promóciónak”- mondta el Soós.
A Danubius együttműködéssel elsősorban a cégcsoport által nyújtott szolgáltatások minőségének növelése és a komplexitás növelése a cél. Az ilyen típusú együttműködés versenyelőnyt nyújt a POP-Rafinanz csoportnak, jó a megbízónak és előnyös a rádiónak is egyaránt.
(BrandTrend)