Kategória: Aktuális.

1. kategória – a legjobb kreatív hirdetés a Metróban
Ebbe a kategóriába tartoznak mindazok a hirdetések, melyek a Metro speciális, kreatív hirdetési formáiban jelentek meg. Ide tartoznak pl. a címszalag, egyedi formájú, háromszög, post-it, sziget, vagy palást hirdetések.

2. kategória – a legjobb integrált megoldás a Metróval
Ide olyan hirdetések tartoznak, melyek a Metróban megjelent hirdetéseken felül még egyéb, Metrón kívüli elemet is tartalmaznak. Pl. szalaghirdetés, termékminta beragasztás, termékminta osztogatás, online-microsite hirdetés, becsomagolás, stb.

Az idén 10. születésnapját ünneplő Metro az MGCA versenybe is beépítette a jubileumi 10-es számot. Ennek szellemében, csak Magyarországon egy egyedi 3. kategóriában is megmérkőznek a hirdetők. Itt a 10 év alatt megjelent legjobb hirdetések versengenek, melyek közül egy szakmai zsűri választja ki – 2 körben – azt az egyet, amely elnyeri a "10 év legjobb hirdetése" díjat.

Az első kategóriában a 10 előválogatott hirdetés az olvasók plénuma elé kerül, akik szavazataikkal dönthetik el, hogy szerintük melyik a legjobb hirdetés. Az olvasók voksai alapján első helyezést kiérdemelt "alkotás" ezután júniusban, a globális versenyen mérettetik meg. A forduló végén egy nemzetközi zsűri jelöli ki kategóriánként azt a három díjazottat, akik elnyerik a 2008-as év Metro Global Creative Awards díját.

A második kategóriában induló hirdetések (maximum 3) egyenesen a globális zsűri elé kerülnek.

Június 27-én, a gyönyörű portugál fővárosban, Lisszabonban egy ünnepélyes ceremónián derül majd ki, hogy ki nyeri el "A világ legkreatívabb, Metróban megjelent hirdetése" MGCA 2008 Grand Prix címet.

Az MGCA verseny eddigi nyertesei: 2005-ben Dove Svédországban futott – Kampány a Valódi Szépségért, 2006-ban a spanyol Bocatta, 2007-ben pedig a chilei Peugeot, finn MTV3, valamint a Puma nemzetközi hirdetése büszkélkedhetnek ezzel a díjjal.

"Vannak versenyek, amelyet csak egy globális lap tud megszervezni" – fogalmazott az MGCA 2008-as indulása kapcsán az olaszországi Metro marketing igazgatója, a projekt főkoordinátora. Maria Luisa De Lucia szerint itt a lehetőség, hogy az olvasók "eldöntsék, a 2007-es év folyamán a Metróban megjelent több ezer hirdetés közül melyik volt rájuk a legnagyobb hatással."
(BrandTrend)