Kategória: Aktuális.

Ha az adaptációra még fogékony mai 20-30 évesek "átállnak", a fiatalabbak pedig már ebbe "nőnek bele", vajon pár év múlva milyen esélye lesz a "hagyományos" csatornáknak elérni az áhított 19-49 éves célcsoportot? Mikor veszik észre a hirdetők, hogy a legvonzóbb (fiatal és tehetős) célcsoportok már nem azokat a műsorokat/médiumokat fogyasztják, amelyekben ők hirdetni igyekeznek?

A kereskedelmi és tematikus csatornák száma ennek ellenére évről évre gyarapszik Magyarországon. Van-e értelme ennek a diverzifikációnak? Visszaigazoljae a piac az újabb piacra lépők vérmes reményeit? Egységnyi befektetésre vágyó tőkét nem érdemesebb-e az új médiába, új platformokba, új formátumokba fektetni? A koncentráció és a választék bővülése egyszerre jellemzi a piacot – ennek eredőjeként igazi verseny alakulhat-e ki (a fogyasztó örömére) vagy ugyanazok a szereplők ostromolják őket minden fronton? És vajon ki tanítja meg a fogyasztót ebben az új (információs) társadalomban a tájékozódásra, a kritikus választásra, a tudatos (média)fogyasztásra? Indokolják-e ezek a trendek a médiaszabályozás újragondolását (tartalom, közszolgálat, intézmények, finanszírozás, stb.). Ha igen, akkor hol, milyen boszorkánykonyhában készül az új médiatörvény? Ki védi meg a fogyasztót tőlünk és saját magától? Jó részük ma még csak ül a tévé előtt és nézi amit kap. Ma még jobbára mi, médiások neveljük ki a jövő médiafogyasztóját. Vajon vannak-e rövid és hosszú távú terveink velük, hiszen belőlük szeretnénk élni, alkotni 3-5-10 év múlva is. Ki tudja megjósolni, hogy a csendes és passzív tévénéző mikor lázad fel és válik interaktív médiafogyasztóvá, hogy a karosszéket kirúgva maga alól átüljön a számítógépe elé?

Media Hungary – 2008. május 27-28. – konferencia ezekre a kérdésekre is szeretne választ kapni, elismert nemzetközi szaktekintélyek, vezető közvéleménykutatók és természetesen a magyar média színe-java részvételével.
(BrandTrend)