Kategória: Aktuális.

Taghírügynökségei erejük egyesítésével szeretnék elérni, hogy a médiacégek élni tudjanak az új technológiákkal, üzleti modellekkel és az újító szellemű szolgáltatásokkal. Főleg a mobilkommunikációs és az online hírszolgáltatások fejlesztésére összpontosítanak.
 
Az együttműködés központi elemei: a tapasztalatok és ismeretek cseréje, a mobil- és digitális szolgáltatások piacképes megoldásainak közös kialakítása és világméretű piaci értékesítése. A francia AFP, a spanyol EFE és a kanadai CP hírügynökséggel együtt csatlakozott az MTI e szervezethez, amely a bővülés nyomán már tizenöt taghírügynökséget számlál. "A hálózat fontos földrajzi lyukakat töm be bővülésével… Az MTI csatlakozása segíti kelet-európai pozíciónk erősítését" – mondta Wolfgang Nedomansky, a MINDS International (osztrák) ügyvezető igazgatója. A következő lépésben az ázsiai piacokra akar "benyomulni" a MINDS. "Célunk, hogy globális méretekben vezető, világméretű hálózattá váljunk az új digitálismédia-üzletágban" – jelezte Nedomansky.
A MINDS két projektje máris a gyakorlati megvalósítás szakaszában tart. A MINDS-partnerek újító szellemű információs megoldások sorát fejlesztették ki a labdarúgó Európa-bajnokságra, s már forgalomba is hozták ezeket a nemzetközi piacokon. Alkalmazásuk messze túlmutat a futball EB-n, minden nagy, nemzetközi jelentőségű eseményről való tudósításban hasznosíthatók. A tervek szerint már az idén "piacéretté" válik a "videotőzsde" terve, ez a videók globális cseréjének fóruma lesz az elképzelések szerint.
Tíz európai (a holland ANP, az osztrák APA, az olasz APcom, a belga Belga, a cseh CTK, a német dpa, a portugál Lusa, a norvég NTB, a svájci SDA és Keystone, valamint a finn STT), illetve egy amerikai hírügynökség (az AP) alapította meg a múlt év novemberében a MINDS Internationalt. Székhelye Frankfurtban van, elnöke Malte von Trotha, a német dpa hírügynökség elnök-vezérigazgatója. 
(MTI)