Kategória: Aktuális.

Immár többéves hagyomány, hogy a szakmai szervezetek főtitkárai rendszeresen találkoznak, hogy személyesen is informálják egymást, és egyeztessenek a szakmát érintő fő kérdésekről. A januári fórum legfontosabb témája a 2008-as évre vonatkozó tervek egyeztetése volt. "Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a szövetségek programjainak időpontját összehangoljuk, és így azok ne ütközzenek, és ne osszák meg a szakmai résztvevőket" -hangsúlyozta a januári főtitkári fórumot szervező Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.

A törvénykezési kérdésekért kijelölt szakmai szervezetek – MRSZ, IAA és ÖRT – beszámoltak arról, hogy a 2007-ben bejelentett törvénymódosítás 2008-ra húzódott át, és a kormányzati tervek szerint a tavaszi ülésszakon tárgyalja a Parlament. A fogyasztókat célzó (b2c) tisztességtelen piaci magatartásról szóló EU direktíva miatt a reklámtörvény és számos egyéb törvény is módosításra kerül.
A főtitkárok döntöttek arról, hogy valamennyi reklámverseny szervezőnek közös levelet írnak annak érdekében, hogy ne lehessen díjazott olyan reklám, amely ellen etikai kifogás merül fel. A nemzetközi ajánlásnak megfelelően a nagy versenyeken (Arany Penge, Effie), már eddig is figyelembe vették a reklámetikai szempontokat, de számos új verseny van, ahol célszerű a szervezők és a zsűri figyelmét fel kell hívni e fontos szempontra.
A főtitkárok megismerkedtek Harsányi Dáviddal, a MAKSZ új főtitkárával, aki Récsán Gábor helyét vette át a Kommunikációs ügynökségek szövetségénél. A következő főtitkári fórumot az új főtitkár szervezi.

A fórum tagjai:
– Direkt Marketing Szövetség
– IAA Reklám Világszövetség Magyar Tagozat
– IAA Reklám Világszövetség Kelet-Közép Európai Régió
– Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
– Magyar Közterületi Reklámszövetség
– Magyar Lapkiadók Egyesülete
– Magyar Marketing Szövetség
– Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület
– Magyar Public Relations Szövetség
– Magyar Reklámszövetség
– Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség
– Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
– Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
– Önszabályozó Reklám Testület
– Piackutatók Magyarországi Szövetsége
– POPAI Eladáshelyi Marketing-kommunikációs Szövetség
(BrandTrend)