Kategória: Aktuális.

Az EP most saját kezdeményezésű jelentésben mondott véleményt, amelyet csütörtökön, 486 igen, 77 nem, 15 tartózkodó szavazattal fogadott el.
Ugyan a kiskereskedők 48 százaléka felkészült a határokon átnyúló ügyletekre, ennél jóval kevesebben kereskednek így. Ennek egyik oka a jogszabályi rendelkezések különbözősége az egyes országokban. Ugyanakkor az európai polgárok fele is kevésbé bízik a határokon átnyúló vásárlásokban. Kétharmaduk úgy véli, ezeknél nehezebb rendezni az esetleges problémákat: a panaszokat, az áru visszaküldését, az árleszállítást vagy a jótállást.

A képviselők üdvözlik a bizottság terveit, és a nyolc fogyasztóvédelmi irányelv frissítését és összehangolását várják.

A jelentés szerint "a harmonizáció nem vezethet az egyes nemzeti jogszabályok által a fogyasztóknak biztosított fogyasztóvédelmi szint csökkenéséhez, hanem éppen valamennyi tagállamban hasonló szintű fogyasztóvédelmet kellene eredményeznie".
A képviselők pontosan definiálnák a "fogyasztó" és a "szakmai szereplő" fogalmát, európai szinten szabályoznák a jóhiszeműségre, a tisztességes magatartásra, az elállás jogára vonatkozó előírásokat.
A jelentés szerint nagyobb figyelmet kellene fordítani a fogyasztók képzésére, tájékoztatására is.
(BrandTrend)