"A Superbrand az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkákhoz kapcsolt értékek olyan érzelmi és / vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek." – határozza meg magát egyértelműen a Superbrands.
Csakúgy, mint eddig, az idei Superbrandeket is a 15 tagú Superbrands Szakértői Bizottság választotta ki. Idén ugyanakkor a döntések meghozatalát egy fogyasztói kutatás is támogatta annak érdekében, hogy a szakma átfogó képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról, illetve, hogy a márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztók különböző márkákról alkotott véleményét.
A marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértői bizottság közel 50 ezer védjegybejegyzés közül választja ki magyarországi superbrandjeit.
A Superbrands Szakértői Bizottság
Elnök:
– Serényi János, a McCann Erickson Budapest ügyvezető igazgatója
Tagok:
– Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke
– Gálik Mihály, a Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet igazgatója
– Herendi Gábor, a SkyFilm rendezője
– Nagy Bálint, az MRSZ elnöke
– Törőcsik Mária, a Pécsi Tudomány Egyetem, Marketing Tanszékének egyetemi tanára
– Vass László, a Lobbi Szövetség elnöke
– Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója
– Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója
– Ledényi Attila, az Edge Communications ügyvezető igazgatója
– Málnay B. Levente, a Viva TV vezérigazgatója
– Merényi Éva, a MAKSZ elnöke
– Nyomárkay Kázmér, a Sanoma Budapest főszerkesztő-lapigazgatója
– Papp Zsuzsa, a Publicis ügyvezető igazgatója
– Tombor András, a Magyar Közterületi Reklámszövetség (MKRSZ) elnöke
(BrandTrend)