Kategória: Aktuális.

Mikor aktuális a termékfejlesztés? Hogyan célszerű szelektálni az ötletbörzén? Milyen előnyökkel jár a folyamatos kutatás? Hallotta már, hogy a tesztelt koncepciók 80 %-a nem kerül piacra, a sikeresnek minősített maradék 70%-a pedig nem éli meg a kétéves kort? Mit gondol minderről a kutató, a gyártó és a fogyasztó?
 
Termékfejlesztés a kutató szemével címmel háttérbeszélgetést szervezett a Szonda IpsosPeczöli Irén piackutatási igazgató szerint az innováció a létfenntartás feltétele. Prezentációjában párhuzamba állította az elméletet és a gyakorlatot. Érdekességek között egy amerikai tanulmányt említett, amelyből kiderül, hogy 290 különböző kategóriában, 480 újonnan piacra jutott termékből mindössze 15 hozott igazi áttörést a gyártójának.
 
A marketing koncepciók korai fázisú szűrése módszertanilag komoly kihívást jelent. A találkozón bemutatkozott a Szonda Ipsos InnoScreen elnevezésű " jövőgépe " , amely alkalmas arra, hogy a marketing-innováció első szakaszában, a különböző ötletekből kiválassza a legnagyobb potenciállal bírókat. Megbízható, a korai fázisú szelekció kritériumait szem előtt tartó eljárás, amely a helyi piacok jellegzetességeit figyelembe véve nyújt segítséget regionális, illetve globális márkák fejlesztéséhez. A végeredmény egy egyoldalas összefoglalóba szerkesztett egyszerű és jól használható mátrix.
(BrandTrend)