Kategória: Aktuális.

Május 7-től megújult a Metro hírújság: a globális napilap nemzetközi trendjeinek megfelelően a lap színesebb lett, az egyes rovatok pedig jobban elkülönülnek egymástól. Az egyes témákat egy színes headline vezet be, majd ez a szín folytatódik a következő 2-3 oldalon. Ennek megfelelően a lap elején hangsúlyosabbá vált a kék szín: ezzel jelölik a hírrovatokat, amelyeket a Hírvilág cím vezet be és fog össze. Az eddig a napilap végén megjelent Érdekességek rovat is a hírek közé került, ahol külön képes boxokban lehet olvasni a nagyvilág érdekes, de nem legfontosabb eseményeiről. Sárga marad a sport, magenta színű lettek Szórakozás címen a kultúra és a művelődés híreit bemutató oldalak, sötétlila lett a riportok és a mellékletek színe, a szegedi, kecskeméti és pécsi olvasók pedig a hírektől kölcsönzött kék színben látják ezentúl a heti városi mellékletet. A headline-ok új színein túl a gazdasági hírek ezentúl lazac színű alnyomattal jelennek meg.
A címoldalon egy-két fontos hírt emel ki a lap, amelyek az eddiginél nagyobb felületet kapnak. Az első oldalon továbbra is illetve ízelítőt olvashatunk a napilap tartalmából.

Mint azt Izbéki Gábor, a Metro főszerkesztője elmondta, a változtatás fő oka, hogy az ingyenes napilap illeszkedjen a nemzetközi tulajdonos, illetve a napilappiac trendjeihez. „A mai fiatalok sokkal inkább vizuális szempontok alapján választanak médiumokat, így az utóbbi években a formának megnőtt a szerepe. Ráadásul sokan közülük az internetet választják, de egy színes és egyértelműen szerkesztett nyomtatott napilappal továbbra is meg lehet őket nyerni. Kutatásaink szerint ugyanis rengeteg a fiatal az olvasóink között” – tette hozzá a főszerkesztő.

A Metro ezután is megőrzi hírújság jellegét, ugyanakkor a szerkesztőség ezentúl még jobban kihasználja majd a nemzetközi hátteret: egy-egy jelentősebb interjút és cikket minden Metro újság azonos napon közöl, és a hír- és cikkcsere is erősödik a kiadások között. A Sao Paulo-i Metróval együtt ugyanis már 20-ra bővült azon országok száma, ahol a Metro vagy annak valamely változata megjelenik, ami egyedülálló nemcsak az ingyenes, de általában a napilapok piacán. A globálisan megjelentett cikkek egyértelműen tovább emelik a lap nemzetközi tekintélyét, hiszen így egy interjú vagy riport összesen 20 millió olvasóhoz juthat el világszerte.

Az új design, csakúgy mint a Metro Svédországból származik. A skandináv országokban nagyon fejlett a napilappiac, és a tavaly ősszel Stockholmban indult új Metro layout trend most ért Magyarországra, egy nemzetközi csapat segítségével. A design frissítések kb. 3-4 évente követik egymást, az egyes országok pedig folyamatosan veszik át a változtatásokat, hogy az olvasók Budapesttől Hong Kongig, New Yorktól Szentpéntervárig gyakorlatilag ugyanazt a designt kössék a világ legnagyobb globális napilapjához. A megkülönböztetés egyre fontosabb, hiszen tizenkét éve, a Metro svédországi indulásakor az újdonságnak gyakorlatilag nem volt konkurense az ingyenes napilapok piacán. Ma nagyjából 120 ingyenes és igényes napilapot tartanak nyilván világszerte” – nyilatkozta Izbéki Gábor.

Az új formai megoldásokat a lap csak a sajtón keresztül kommunikálja, a kiadó külön kampányt ezzel kapcsolatban nem indít.
(BrandTrend)