Kategória: Aktuális.

Magyarországon éves szinten egyre növekvő összeget fordítanak direkt marketingre: tavaly a dm kiadások elérték a 28,7 milliárd forintot, ami a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. Amerikában ez a részesedés meghaladja az 50 százalékot, Nyugat-Európában pedig 40-45 százalék körül mozog, ami arra enged következtetni, hogy Magyarországon a direktmarketing-eszközök alkalmazása nagy jövő elé néz az elkövetkezendő években.
A "Feltűnik vagy eltűnik? – Tévutak és távlatok" című szakmai napon szó lesz a különböző direktmarketing-eszközökben rejlő lehetőségekről, illetve arról, melyiknek milyen előnyei, illetve hátrányai lehetnek. Délután az érdeklődők szakmai fórumon kaphatnak választ a témába vágó kérdéseikre.

A konferencia bevezető előadását Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója tartja ’Tévutak és távlatok: a klasszikustól a komplexig’ címmel.

Bartók János előadásával kapcsolatban kifejtette: "Az internet és a mobilkommunikáció révén egyre kisebb és elérhetőbb lesz a világ. Mindez hat a reklám- és médiaiparra is, hiszen az emberek, a potenciális vevők egyre inkább individuumként érhetők el. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a direkt módon eljuttatott, személyre szóló üzenetek jelentősebb mértékben hatnak az emberekre, mint a tömegmédián keresztül megvalósuló hagyományos marketing kommunikáció. Ugyanakkor félrevezető lenne azt gondolni, hogy a hagyományos dm-eszközök elvesztenék jelentőségüket, illetve csökkenne a hatékonyságuk, például a mobiltelefonon vagy interneten keresztül eljuttatott üzenetekkel szemben."
Mindezt alátámasztják a Szonda Ipsos tavalyi kutatásának adatai is: 2006-ban a dm-piac forgalmából 13,2 milliárd forintot az úgynevezett klasszikus eszközökre, a címzett küldeményekre, 7,4 milliárdot, a címzetlen küldeményekre, 4,7 milliárd forintot az adatbázis menedzsmentre, 2 milliárdot a telemarketingre, míg 0,9, illetve 0,5 milliárdot pedig az e-mail, valamint a mobil-marketingre, azaz az újabban alkalmazott eszközökre költöttek.
A dm keretében éves szinten mintegy 244 millió címzett és 300 millió címzetlen küldeményt, valamint 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, valamint 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le.

A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költ, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot. 
   
Az ügyvezető igazgató kifejtette: "A 15. születésnapját ünneplő TeleData alapítása óta van jelen a piacon, s úgy tapasztalja, hogy folyamatosan nő az igény a direkt marketing eszközök használata iránt. A társaság tapasztalatai azt is mutatják, hogy a megrendelők részéről egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a minél mélyebb adatokat tartalmazó szolgáltatói adatbázisok, valamint az adatok forrásának tisztasága iránt. Fejlesztéseink is ebbe az irányba mutatnak, így még fontosabb számunkra, hogy egy szakmai napon bemutassuk a dm-előnyeit."

Annál is inkább, mert nemzetközi összehasonlításban a dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható: hazánkban egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására. A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.
Bartók János hangsúlyozta: "A marketingen és a reklámokon belül egyre inkább meghatározó lesz a címzett küldemények eljuttatása az emberekhez. A dm azonban akkor lehet hatékony, ha jó, hiteles, a jogszabályoknak megfelelően, az emberek által elfogadott módon felépített, friss adatbázisokra épül."

A szakmai nap időpontja: 2007. április 26., 10.00-16.00
Helyszíne: Kogart Rendezvényház (1062 Budapest, Andrássy út 112.)

A rendezvény programja:
Tévutak és távlatok: a klasszikustól a komplexig (Bartók János, ügyvezető, TeleData)

Direct mail: A nagy túlélő (Gráber Miklós, direktmarketing-ágazat vezető, TeleData)

A szó nem száll el: az eredményes telemarketing (Molnár Róbert, vezérigazgató és Várdai László, értékesítési igazgató, Első Pesti Telefontársaság)

Amit mindenki elolvas: SMS és MMS (Barabás Katalin, üzletágvezető, Mobilpress)

A nagy lehetőségek tárháza: e-dm (Somogyi Péter Pál, médiaértékesítési igazgató, T-Online)

ADAT-BÁZIS-LEGALITÁS – Szakmai fórum
Moderátor: Hivatal Péter (elnök, Direkt Marketing Szövetség )
Vendégek: Dr. Freidler Gábor (főosztályvezető, Adatvédelmi Biztos Irodája)
Dr. Mayer Erika (vezető, Infomediátor Informatikai Felhasználóvédelmi Iroda)
Tonk Emil (alelnök, Magyar Marketing Szövetség)

A szakmai nap részletes programja és jelentkezés: www.teledata.hu
(BrandTrend)