Elindult az Artisjus közösségi toplista

A weben fogyasztott magyar zenei tartalmak népszerűségét mostantól hivatalosan is mérik.

Ezt jelentette be a Zene Ünnepe alkalmából az Artisjus Egyesület. Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból ismert arcok vagy korábbi valóságshow szereplők viszik a pálmát. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb Majka & Curtis & Blr "Belehalok" című produkciója, toronymagasan vezeti az "Artisjus videómegosztó toplistát". A lista negyedévente frissül, és mindig a Dal Szerző magazinban jelenik meg majd.

majka 

A zenei videók évek óta a legnépszerűbb tartalmak a világhálón, a web forgalmának jelentős hányadát képviselik. A közösségi oldalak és a videómegosztók, ill. streaming szolgáltatások intenzív terjedése Magyarországon is megváltoztatta a zenefogyasztási szokásokat: segítségükkel a magyar zene egyszerűen és könnyen jut el a rajongókhoz. A népszerűség ma már nem csupán az albumok eladott példányszáma alapján mérhető, azt a lájkolók és a megtekintések mennyisége is tükrözi.

Artisjus videómegosztó toplista (2012. január – május):

artisjus_lista

Az "Artisjus videómegosztó toplista" és az "Artisjus közösségi oldal toplista" alapját a 3G Multimédia Kft. technológiája adja, amely a legfontosabb videómegosztó, valamint a hazai legnépszerűbb közösségi oldal adatai alapján állítja fel az adott időszakban legjobban pörgő előadók rangsorát.

A magyar alkotók közül már sokan tudatosan élnek a világháló és a közösségi média nyújtotta lehetőségekkel, intenzíven folyik a weben a zenei tartalmak marketing tevékenysége. Ugyanakkor a hagyományos lemezkiadók szerepe csökken.

"Az internet új zenei sztárjait részben a televíziós valóságshow-knak köszönhetjük" - világítja meg a slágerlista hátterét Tóth Péter Benjamin, az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója. "Emellett előre törtek a független vagy önmenedzselt produkciók is. A zenei élet szereplőinek fel kell vennie a fonalat, ezért is fontos az Artisjus által vállalt zeneipari közszolgálat és oktatás."

Március óta a hazai zenészek, szerzők, alkotók is számíthatnak arra, hogy a YouTube-ra feltöltött alkotásaik után megkapják az őket megillető díjakat, mivel a YouTube.hu reklámbevételei alapján fizetett szerzői díjat az Artisjus eljuttatja a dalszerzőknek. Ez a bevételi forrás egyelőre még gyerekcipőben jár, hiszen a legális online szolgáltatásokból származó bevételek a hazai szerzők jövedelmének kevesebb mint 1 százalékát teszik ki.
(BrandTrend)